علت خرابی پمپ پکیج چیست؟

newadmin2
14 نوامبر, 2022
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
علت خرابی پمپ پکیج

هنگامی‌که یک پمپ پکیج خراب می‌شود، یک تصور غلط این است که پمپ، همیشه منبع مشکل است در صورتی که بسیاری از مواقع تأثیر سیستم بر پمپ، سایر عوامل محیطی یا عملیاتی دلیل بروز خرابی پمپ است. پمپ بخشی از یک سیستم کل است، تعمیر مداوم پمپ بدون اینکه علت اصلی خرابی را پیدا کنیم، کاری پر هزینه است. برای اینکه بتوانید، علت خرابی پمپ پکیج را به‌راحتی و زودتر تشخیص دهید، ما در این مطلب دلایل رایج خرابی پمپ را بررسی کرده ایم.

علت خرابی پمپ پکیج چیست؟با تشخیص مشکل و تعویض قطعات پکیج، به راحتی می‌توانید آن را تعمیر کنید.

دلیل اصلی خرابی پمپ پکیج چیست؟

شاید کنجکاو باشید بدانید، علائم خرابی پکیج چیست؟ علت خراب شدن پمپ پکیج معمولاً در دو دسته الکتریکی و مکانیکی قرار می‌گیرد. برق ضعیف می‌تواند، منجر به خرابی پمپ یا موتور شود؛ بنابراین اول بررسی کنید آیا مقادیر ولتاژ و آمپر در محدوده استاندارد پمپ هست یا خیر. عدم تعادل ولتاژ بین فازها در سمت منبع تغذیه، باعث افزایش دمای موتور و کوتاه شدن عمر موتور می‌شود.

در مسائل مکانیکی و تعیین اینکه چرا توان ورودی موتور زیاد است، لازم است بدانید عملکرد نقطه منحنی پمپ پکیج به چه صورت است. با گذشت زمان، منحنی سیستم ممکن است به دلایلی مانند تجمع رسوب در لوله‌کشی، رسوب در دیواره‌های لوله تغییر کند. برای تشخیص خرابی پمپ پکیج از تست خرابی پمپ پکیج استفاده می‌کنیم.

فلومتر یا دبی سنج برای تعیین اندازه‌گیری سرعت جریان یا مقدار گاز و سیال داخل لوله است که اجازه می‌دهد، پمپ‌ها و منحنی واقعی سیستم رسم شوند و نشان می‌دهد که پمپ در مقایسه با شرایط طراحی کجا کار می‌کند. در صورتی که دبی سنج در دسترس نبود، می‌توان از تست تخلیه برای تعیین دبی پمپ استفاده‌کرد. در بسیاری از موارد خرابی، پمپ مطابق با مشخصات کار نمی‌کند و در عملکرد آن اختلال به وجود می آید؛ بنابراین تعیین جریان واقعی پمپ، بینشی برای سلامت پمپ ارائه می‌دهد و ممکن است، نشان دهد علت خرابی از کجا است.

تشخیص خرابی پمپ پکیجزیبایی و کوچک بودن پکیج یکی از مزایا آن است.

9 علت خرابی پمپ پکیج چیست؟

در این قسمت به‌دلایل خرابی پمپ پکیج اشاره می‌کنیم که به روند عادی و کارکرد دستگاه ضربه می‌زند. شما می‌توانید در صورت داشتن مشکل و آگاهی از دلایل خرابی با خرید قطعات یدکی پکیج و خرید ابزار و ملزومات پکیج از آن‌ها برای حل پکیج استفاده کنید. در این مطلب به عواملی که باعث خرابی پمپ پکیج می‌شوند و همچنین برخی از توصیه های کاربردی اشاره کرده‌ایم:

1.    استفاده نادرست از پمپ

یکی از نشانه‌های خرابی پمپ پکیج استفاده نادرست از پمپ پکیج است. برای اینکه پمپ خراب نشود، استفاده صحیح از آن ضروری است. باید پمپی را انتخاب کنید که سیستم آن از مواد مناسبی ساخته‌شده باشد تا در برابر آسیب و سایش بیش از حد مقاوم باشد.

2.    تشخیص زود هنگام خرابی

با تشخیص زود هنگام علت خرابی پمپ پکیج می‌توانید از خرابی پکیج جلوگیری کنید. بهترین عملکردی که در برابر خرابی می‌توانیم انجام دهیم، تشخیص به‌موقع است. هرچه زودتر از عملکرد آن مطلع شویم احتمالاً بتوانیم، عیب‌یابی سیستماتیک را برای شناسایی منبع مشکل اعمال کنیم و در این صورت می‌توانیم از خرابی جلوگیری کنیم.

نشانه خرابی پمپ پکیجتشخیص زودهنگام مشکل می‌تواند از خرابی پمپ پکیج جلوگیری کند.

3.    عبور مواد جامد از پمپ

رسوب مواد یک نشانه خرابی پمپ پکیج است. گاهی مواد می‌توانند به خط مکش و انتهای پمپ راه پیدا کنند. رسوب مواد احتمالاً مشکل‌ساز هستند و می‌توانند آسیب‌هایی مانند شکستن پروانه را ایجاد کنند. برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنیم، بهتر است زودتر متوجه شویم، چه چیزی از پمپ عبور می‌کند و از صفحه‌های سوراخ یا صافی به‌اندازه متناسب با مواد، به‌ویژه در پمپ‌هایی که مواد غیر جامد را جابه‌جا می‌کنند، استفاده کنیم.

4.    گیرکردن پمپ پکیج یا گیرپاژ

یک دلیل خرابی پمپ پکیج گیرپاژ است، در این صورت باید پمپ پکیج را تعویض کرد. موارد زیادی موجب گیرپاژ پمپ پکیج می‌شود، برای مثال عدم‌استفاده در طولانی مدت از پمپ پکیج و یا ضعیف شدن استاتور پمپ، خرابی و فرسودگی قطعات پکیج و نصب نادرست پکیج از دلایل گیر پاژ کردن است.

5.    روشن بودن بیش از حد پمپ

پمپ‌های پکیج معمولاً در زمانی که به آب گرم نیاز ندارید خاموش می‌شوند. اما ممکن است، متوجه شوید که پکیج شما همیشه روشن است این‌کار به‌مرور زمان باعث سوختن برد الکترونیکی پکیج می‌شود یک علت خرابی پمپ پکیج است. اگر پمپ دائماً کار می‌کند، احتمالاً پیچ پروانه شل شده‌است، پیچ را دوباره سفت کنید و دوباره چک کنید که آیا مشکل برطرف شده‌است یا خیر.

دلیل خرابی پمپ پکیجخوردگی و ساییدگی یکی از عوامل خرابی پمپ پکیج است.

6.    خوردگی

خوردگی در پمپ پکیج‌ها یک واکنش شیمیایی بین فلز و سیال پمپاژ شده‌است. این واکنش منجر به خوردگی یکنواخت سطوح مرطوب می‌شود، بیشتر در پمپ‌هایی که از جنس ضعیف هستند، پیدا می‌شود. زمانی که خوردگی ایجاد می‌شود، عملکرد و راندمان پمپ تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد، نیاز به تعمیر دارد و باعث خراب شدن پمپ پکیج می‌شود. که اگر تعمیر نشود، باعث خرابی بیشتر پمپ می‌شود. بهترین جنس برای پمپ پکیج چدن است که در برابر خوردگی و ساییدگی مقاوم است.

7.    ورود آب

ساییدگی و خوردگی علت خرابی پمپ پکیج است؛ زیرا باعث می‌شود، عایق رطوبتی نتواند عملکرد خود را به‌خوبی انجام دهد و باعث ورود آب به سیستم الکتریکی می‌شود. برای این‌کار بهتر است، پمپ را عوض کنید؛ زیرا نسبت به تعمیر آن مقرون به‌صرفه‌تر است.

8.    خرابی شیر پرکن پکیج

یکی از علائم خرابی شیر پرکن پکیج افت فشار در پکیج است که نشست در شیر پرکن موجب این اتفاق می‌شود؛ همچنین بالا رفتن فشار دستگاه از علائم خرابی شیر پرکن است که در چنین شرایطی باید مغزی شیر پرکن را بررسی کنید و متوجه شوید، رسوب باعث خوردگی و مسدود شدن راه آن نشده باشد و شیر به‌خوبی بسته شود.

9.    خرابی برد پکیج

 از دیگر علائم خرابی برد پکیج استفاده بیش از حد از دستگاه است که باعث می‌شود، برد باد کند و خراب شود. در چنین وضعیتی تنها کاری که می‌توانید برای حل این مشکل انجام دهید، خرید برد پکیج است؛ همچنین ورود گرد و غبار و نشتی پکیج و وجود نوسانات در برق ورودی به پکیج، از عوامل دیگر خرابی برد پکیج است.

علت خرابی پمپ پکیجآبگرمکن و پکیج هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.

پکیج کارایی بهتری دارد یا آبگرمکن؟

از آبگرمکن و پکیج برای گرم‌کردن آب منزل و بسیاری دیگر از مکان‌ها استفاده می‌شود. هر کدام از این دو مزایا و معایب خود را دارند. تفاوت پکیج و آبگرمکن در چیست؟ پکیج علاوه بر اینکه آب گرم مصرفی را تأمین می‌کند؛ کاربرد دیگر آن در گرم کردن محیط است. به این صورت که شما با یک تیر دو نشان را می‌زنید و همزمان آبگرمکن و بخاری را در یک قالب باهم دارید.

پکیج قیمت بیشتری نسبت به آبگرمکن‌ها دارند، اما باید توجه داشته باشید که دیگر نیاز به بخاری همراه با پکیج ندارید؛ همچنین لوله کشی‌های گسترده ندارد و هر واحد ساختمان برای تأمین آبگرم مصرفی و گرمایش خود مستقل است. اگر در محیطی زندگی می‌کنید که قطعی برق زیادی را دارید، خرید آبگرمکن به‌جای پکیج را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا استفاده پکیج‌های دیواری از برق است.

جمع بندی

علت خرابی پمپ پکیج دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد، بنابراین هر چه زودتر متوجه مشکل شوید، می‌توانید قطعات آن را عوض کنید و از خرابی آن جلوگیری کنید. ایران پکیج انواع قطعات یدکی پکیج را تولید می‌کند و به فروش می‌رساند شما می‌توانید برای حل مشکل پکیج خود از این کادر مجرب کمک بگیرید و از بهترین خدمات و پشتیبانی بهره‌مند شوید.

منابع

hthttps://empoweringpumps.com/homa-the-real-reason-your-pumps-fail/tps://www.xylem.com/en-vg/support/lets-solve-water-blog/5-common-reasons-for-pump-failure/

https://www.mtp.com.au/news/the-top-4-causes-of-bore-pump-failure-and-how-you-can-avoid-them/https://www.globalwatergroup.com.au/our-blog/5-reasons-why-your-pump-station-may-be-failing

https://whttps://technicservicepars.com/boiler-pump-failure-symptoms/ww.pumpindustry.com.au/four-common-causes-of-pump-failure/

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.