علائم خرابی مبدل حرارتی پکیج

newadmin2
20 نوامبر, 2022
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
علائم خرابی مبدل حرارتی پکیج

علائم خرابی مبدل حرارتی پکیج شامل موارد مختلفی می باشد که آشنایی با آن ها به شما کمک می کند تا بتوانید خیلی سریع مشکل موجود را ریشه یابی و اقدام به رفع آن نمایید. از آن جایی که مبدل حرارتی در پکیج یکی از اصلی ترین قطعات موجود در پکیج است باید همواره از سالم بودن آن مطمئن باشید. با توجه به اهمیت کارکرد صحیح و بی نقص این قطعه در این نوشته تصمیم داریم تا اطلاعات کاملی در مورد کار مبدل حرارتی در پکیج و همچنین نشانه های خرابی مبدل حرارتی پکیج به شما عزیزان ارائه دهیم.

مبدل حرارتی پکیج چیست؟

مبدل حرارتی پکیج چیست؟

پیش از بیان و بررسی علائم خرابی مبدل حرارتی پکیج بهتر است به طور مختصر و اجمالی به سوال پکیج چیست؟ پاسخ دهیم. پکیج یکی از کاربردی ترین و ایمن ترین وسایل گرمایشی است که می توانید از آن در تمام طول سال برای تأمین آب گرم مصرفی ( به جای آبگرمکن) استفاده کنید و علاوه بر این  در فصول سرد سال نیز برای تأمین گرمایش رادیاتورها و شوفاژها ( به جای موتورخانه) از آن استفاده نمایید. در واقع تفاوت پکیج و آبگرمکن این است که پکیج گرمایش محیط در فصول سرد سال را نیز تأمین می کند.

پکیج از قطعات متعددی تشکیل شده است که هر یک از آن ها عملکرد مخصوص به خود را دارند. وظایف تمامی این قطعات در عملکرد صحیح و بی نقص پکیج اثر می گذارد. یکی از قطعات مهم در پکیج، مبدل حرارتی نام دارد. در پکیج های دیواری معمولا از دو مبدل اصلی و ثانویه استفاده می شود. مبدل اصلی روی مشعل پکیج قرار دارد و به صورت مستقیم حرارت را به جریان آب در مدار گرمایشی می رساند. مبدل حرارتی ثانویه نیز برای گرمایش آب مصرفی استفاده می شود.

آشنایی با علائم خرابی مبدل حرارتی پکیج سبب می شود تا در صورت بروز اشکال و ایراد در این قطعه خیلی زود متوجه خرابی مبدل پکیج شده و اقدام به تعمیر و یا در صورت نیاز اقدام به تعویض آن نمایید.

خرابی مبدل حرارتی پکیج

خرابی مبدل حرارتی پکیج

تا اینجا با بررسی کار مبدل حرارتی در پکیج به سوال مبدل حرارتی پکیج چیست؟ پاسخ دادیم. خرابی مبدل پکیج با علائم و نشانه های مختلفی همراه است که مهم ترین آن ها عبارتند از :

  • رسوب گرفتگی
  • سروصدای زیاد در زمان روشن شدن پکیج
  • سوراخ شدن دستگاه
  • افت فشار پکیج
  • گرم نشدن رادیاتورها
  • افزایش فشار پکیج بدون دلیل
  • گرم نشدن آب پکیج
  • نوسان فشار پکیج

سالم و بی نقص بودن تمامی قطعات پکیج در عملکرد درست این دستگاه و گرم کردن مناسب آب مصرفی و گرمایش رادیاتورها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل توصیه می شود که هرگاه با نشانه ها و علائم خرابی این قطعات مانند علائم خرابی منبع انبساط پکیج، علائم خرابی روتور پمپ پکیج، علائم خرابی برد پکیج، علائم خرابی ترموستات پکیج و … مواجه شدید در اسرع وقت تعمیرات لازم را انجام دهید.

علائم خرابی مبدل حرارتی پکیج

رسوب گیری مبدل حرارتی در پکیج

یکی از مهم ترین و اصلی ترین علائم خرابی مبدل حرارتی پکیج رسوب گرفتگی این قطعه است. رسوبات و املاحی که در آب موجود هستند بعد از مدتی سبب تجمع جرم و رسوب در لوله های مبدل پکیج می شوند و جلوی عملکرد صحیح این قطعه را می گیرند.

تجمع رسوبات یکی از مهم ترین دلایل خرابی مبدل حرارتی پکیج می باشد که در صورت عدم رفع این مشکل سایر قطعات پکیج نیز آسیب می بینند. برای رفع این مشکل باید مبدل حرارتی در پکیج را رسوب گیری نماییم. رسوب گیری این قطعه به صورت اسیدشویی انجام می شود.

انجام تعمیرات پکیج باید در اسرع وقت انجام شود در غیر این صورت عمر مفید پکیج کاهش شدیدی یافته و سایر قطعات نیز آسیب می بینند. در صورتی که متوجه علائم خرابی خازن پمپ پکیج، علائم خرابی جرقه زن پکیج، علائم خرابی شیر پرکن پکیج، علائم خرابی ایرونت پکیج و … شدید باید این قطعات را خیلی سریع تعمیر و یا در صورت نیاز آن ها را تعویض نمایید.

دلیل سوراخ شدن مبدل حرارتی پکیج چیست؟

دلیل سوراخ شدن مبدل حرارتی پکیج چیست؟

سوراخ شدگی یکی دیگر از علائم خرابی مبدل حرارتی پکیج است. دلیل سوراخ شدن مبدل پکیج عدم رسوب گیری به موقع این قطعه می باشد. اسیدشویی باید به صورت مرتب در فواصل زمانی معینی انجام شود تا جلوی تجمع رسوب در مبدل حرارتی گرفته شود در غیر این صورت مبدل حرارتی در یک یا چند نقطه سوراخ می شود.

افت بار و یا فشار پکیج و همچنین بالا رفتن فشار پکیج از جمله علائم سوراخ بودن مبدل حرارتی پکیج هستند. در صورتی که متوجه کم شدن فشار بار دستگاه شدیده اید یعنی مبدل حرارتی دستگاه شما از بیرون سوراخ شده است. در صورتی هم که فشار بار دستگاه بالا رفته است نشانه این است که مبدل پکیج شما از داخل سوراخ شده است.

تعمیر مبدل حرارتی پکیج باید توسط تعمیرکار متخصص و حرفه ای در این زمینه انجام شود. تعمیرکاران می توانند مبدل سوراخ شده را با جوشکاری تعمیر کنند. از جمله مواردی که در نحوه و احتمال تعمیر سوراخ مبدل پکیج اثرگذارند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • نوع اتصال ورودی و خروجی
  • تک منظوره یا دو منظوره بودن مبدل
  • نوع اتصال ورودی و خروجی
  • تعداد لوله ‌‌ها
  • ضخامت فین ‌ها
  • تعداد فین ‌های تعبیه ‌شده روی لوله ‌ها

برخی از قطعات پکیج را می توان تعمیر کرد اما برخی از قطعات قابل تعمیر نیستند و در صورتی که خراب شوند باید آن ها را تعویض نمود. البته قابل ذکر است که قطعات قابل تعمیر نیز در صورتی که در مدت طولانی به صورت آسیب دیده کار کنند و اقدامی برای رفع اشکال و ایراد آن ها نشود دیگر قابل تعمیر نخواهند بود و باید آن ها را هم عوض کنید. در این صورت ممکن است نیاز به خرید الکترود، یون و جرقه زن پکیج، خرید ایرونت پکیج، خرید برد پکیج، خرید پمپ پکیج و … داشته باشید.

علائم خرابی مبدل حرارتی پکیج

جمع بندی

در این نوشته علائم خرابی مبدل حرارتی پکیج را بیان و بررسی نمودیم. با توجه به اهمیت کار مبدل حرارتی در پکیج باید همواره از سالم بودن این قطعه مطمئن باشید زیرا خرابی مبدل پکیج سبب می شود تا عملکرد پکیج مختل شود. برای افزایش طول عمر مفید پکیج باید سرویس های دوره ای را به صورت منظم و در فواصل زمانی مشخص انجام دهید. در این صورت می توانید مشکلات موجود را در اسرع وقت شناسایی کرده و این مشکلات را پیش از جدی شدن آن ها بر طرف نمایید.

خرید قطعات یدکی پکیج را می توانید از سایت ایران پکیج انجام دهید. این مجموعه تمامی قطعات پکیج را تولید کرده و به فروش می رساند. با خرید قطعات پکیج دیواری از ایران پکیج می توانید قطعات با کیفیت را با قیمت مناسبی تهیه کنید. قطعات پکیج بوتان، قطعات یدکی پکیج ایران رادیاتور، قطعات پکیج اریستون، قطعات پکیج ایساتیس و … را نیز می توانید به صورت آنلاین در این سایت سفارش دهید.

برای خرید ترموستات حد، خرید هیدرو بلوک پکیج، خرید مبدل اصلی پکیج، خرید مبدل ثانویه پکیج، خرید منبع انبساط پکیج و … کافی است تا سفارش خود را در این سایت ثبت کنید تا محصول مورد نظرتان در اسرع وقت به شما تحویل داده شود. به یاد داشته باشید در صورتی که تعمیرات پکیج را به موقع انجام ندهید انجام تعمیرات آن سخت تر و پر هزینه تر می شود. همچنین استفاده از قطعات بی کیفیت و غیر استاندارد سبب آسیب دیدن پکیج و کاهش عمر مفید آن خواهد شد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.