علائم خرابی شیر پرکن پکیج

newadmin2
12 نوامبر, 2022
3 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
علائم خرابی شیر پرکن پکیج

به سیستم گرمایشی که امروزه جایگزین موتورخانه‌ها شده است، پکیج گفته می‌شود که به دو صورت زمینی و دیواری در بازار به‌ فروش می‌رسد. از آنجایی که پکیج دیواری فضای کمتری اشغال می‌کند؛ طرفداران بسیار بیشتری نیز دارد. از این سیستم برای گرم کردن آب استفاده می‌شود و با توجه به اینکه گاز و برق مصرف می‌کند، بسیار کم مصرف‌تر از سایر سیستم‌ها است.

پکیج نیز مانند سایر سیستم‌ها ممکن است با گذشت زمان دچار ایراد و خرابی شود. پس در ابتدا باید به تست قطعات بپردازید و در نهایت برای تعویض و یا تعمیر آن اقدام کنید. اگر اطلاعات کافی در زمینه تعمیر پکیج ندارید بهتر است از فردی متخصص درخواست کمک کنید. یکی از قطعات مهم پکیج، شیر پرکن می باشد. به‌همین منظور قصد داریم در ادامه به بررسی علائم خرابی شیر پرکن پکیج بپردازیم.

آشنایی با علائم خرابی شیر پرکن پکیج

شیر پرکن پکیج قطعه‌ای است که با استفاده از آن می‌توان شیر آب پکیج را کم یا زیاد کرد، به همین علت به آن شیر آب پکیج نیز گفته می‌شود. این قطعه بین لوله آب ساختمان و قسمت ورودی آب پکیج قرار دارد که در صورت کم بودن آب پکیج، می‌توان آن را پر کرد. در انواع مختلف پکیج دو نوع شیرپرکن دستی و شیر پرکن اتوماتیک وجود دارد که در ادامه به معرفی و همچنین بررسی علائم خرابی هر یک از آنها می‌پردازیم.

علائم خرابی شیر پرکن پکیجشیر پرکن پکیج دیواری قطعه‌ای بسیار مهم است

معرفی شیر پرکن دستی در پکیج دیواری

در شرایط نرمال و به طور معمول پکیج دیواری نباید آب از دست بدهد؛ زیرا در داخل مدار بسته پکیج که لوله‌های ارتباطی در بین آنها به صورت دائم در حال رفت و آمد است و قطعا مقداری آب در داخل پکیج باقی می‌ماند. در این بین احتمال دارد با توجه به دلایلی مانند نشتی‌های کوچک به علت تعمیر و سرویس پکیج یا وجود نشتی‌های کوچک در مسیر مدار حرکت آب از داخل منبع انبساط کاسته می‌شود.

به همین علت اگر پکیج شما قدیمی باشد، با توجه به اینکه این نوع پکیج شیر پرکن اتوماتیک ندارد، نمی‌توان به صورت اتوماتیک کمبود آب را تشخیص دهد و برای جبران آب هدررفته باید از شیر پرکن دستی استفاده شود. به‌طورکلی استفاده از این قطعه مفید و ساده بوده و به‌طورمعمول از یک سمت به لوله آب ساختمان و از سوی دیگر به ورودی ساختمان متصل می‌شود. باید تا زمانی که آب به میزان نرمال می‌رسد، دسته شیر پرکن دستگاه را بچرخانید.

همچنین بخوانید: پکیج چیست

خرابی شیر پرکن پکیجعلت نشتی آب پکیج دیواری و نیاز به تعمیر شیر پرکن

معرفی شیر پرکن اتوماتیک پکیج دیواری

در اکثر پکیج‌ها شیر پرکن دستگاه و منبع انبساط جدا از یکدیگر هستند. در این پکیج‌ها در مواقع کمبود آب، شیر پرکن پکیج به صورت اتوماتیک باز شده و آب را به داخل قسمت‌هایی از لوله که فشار آب از دو کمتر می باشد، به صورت خودکار می‌فرستد. از سوی دیگر وظیفه اصلی این شیر پرکن جلوگیری از برگشت آب به داخل سیستم است. به عبارت دیگر این قطعه به ما اطمینان می‌دهد که آب گرم شده به سمت لوله اصلی آب جریان پیدا نمی‌کند.

تشخیص خرابی شیر پرکن پکیجشیر پرکن پکیج دیواری و بررسی علائم خرابی آن

علت خرابی شیر پرکن پکیج چیست؟

در هنگام استفاده از پکیج احتمال دارد، براساس دلایلی مانند جذب رسوبات و سختی بالای آب پکیج دچار مشکل شود. در این حالت شیر پرکن با خاصیت مسدودکنندگی خود مانع از ورود آب اضافی به مدار گرمایش می‌شود. به‌طورکلی املاح و رسوبات موجود در آب باعث خورده شدن مغزی یا لاستیک دور شیر شده و در نهایت به خوبی شیر بسته نمی‌شود.

آشنایی با علائم خرابی شیر پرکن پکیج دیواری

از علائم خرابی شیر پرکن پکیج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افت فشار در پکیج دیواری
  • بروز هرگونه نشتی در محل شیر پرکن
  • بالا رفتن فشار در حالت خاموشی دستگاه و در مدار بسته و باز بودن شیر ورودی آب سرد

چگونگی تست خرابی شیر پرکن پکیج دیواری

در صورت خراب بودن شیر پرکن پکیج، بدون باز کردن آن فشار پکیج بالا می‌رود، به بیان دیگر در صورت خراب بودن شیر پرکن، فشار دستگاه خود به خود افزایش می‌یابد. در این صورت به علت مسدود شدن مغزی شیر پرکن با رسوبات، کامل بسته نمی‌شود و در صورت باز بودن آب سرد ورودی، دستگاه دائما در حال آبگیری بوده که در نهایت فشار دستگاه بالا می‌رود. اگر نشتی آب علت خرابی شیر پرکن پکیج باشد، فشار آن همواره در حال پایین آمدن خواهد بود.

به‌طورکلی این قطعه در پکیج دیواری اهمیت بسیاری دارد و در صورت خرابی شیر پرکن باید سریعا برای تعویض و یا تعمیر آن اقدام کنید. درغیر این صورت کل عملکرد پکیج دچار اختلال می‌شود و در نهایت فشار آن یا افت کرده و یا بالا می‌رود.

لازم به ذکر است که در صورت سالم بودن مغزی شیر پرکن پکیج، می‌توان آن را تعمیر کرد. همچنین فقط به علت جذب املاح، رسوبات و سختی آب، می‌توان مغزی شیر را شستشو داد یا برای استفاده مجدد آن را تعویض کرد. در صورت خرد شدن شیر پرکن و مغزی آن باید کل شیر را تعویض نمود، پس توصیه می‌کنیم در صورت نیاز به تعویض و خرید شیر پرکن پکیج، از فروشگاهی معتبر مانند فروشگاه ایران پکیج که انواع قطعات پکیج را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب تهیه و تولید می‌کند، خریداری کنید.

شاید برایتان مفید باشد: تفاوت پکیج دیواری و زمینی

تست خرابی شیر پرکن پکیجتست و تعمیر شیر پرکن پکیج دیواری

آشنایی با مراحل تعویض شیر پرکن پکیج

از مراحل تعویض شیر پرکن پکیج می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • خاموش کردن پکیج در ابتدا
  • تخلیه کامل لوله‌ها و آب پکیج درون آن و اطمینان از بسته بودن آب سرد ورودی پکیج
  • باز کردن شیر تخلیه پکیج برای خروج آب به صورت کامل
  • باز کردن شیر پرکن به آرام و با استفاده از ابزار مناسب
  • جایگزین قطعه جدید به آرامی و اطمینان از محکم بودن آن
  • بستن شیر تخلیه
  • باز کردن مسیر آب سرد ورودی
  • باز کردن شیر پرکن برای ورود آب به مدار پکیج
  • کنترل میزان فشار آب موجود در پکیج و بستن آن در هنگام رسیدن به عدد 1.5

بهتر است اگر اطلاعات کافی در زمینه تعویض این قطعه ندارید از فردی ماهر و کاربلد کمک بگیرید؛ زیرا تعویض این شیر پرکن نباید با تاخیر انجام شود.

خرابی شیر پرکن پکیج دیواریتعویض و تعمیر شیر پرکن پکیج

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی علائم خرابی شیر پرکن پکیج دیواری و راهکارهای تعمیر آن بپردازیم. همانگونه که ذکر شد شیر پرکن، قطعه‌ای اصلی در پکیج است که در صورت بروز هرگونه مشکلی کل سیستم پکیج با اختلال مواجه می‌شود. به عنوان مثال یا فشار درون پکیج افزایش می‌یابد و یا افت می‌کند. پس باید سریعا برای تعمیر و یا تعویض این قطعه اقدام کنید.

در صورت نداشتن اطلاعات کافی برای تعویض این قطعه باید از فردی متخصص برای تعویض کمک بگیرید. همچنین برای خرید قطعات یدکی مانند خرید شیر پرکن باید به فروشگاهی معتبر مانند ایران پکیج مراجعه کرده تا محصولاتی با کیفیت را با جنسی خوب خریداری کنید.

 

3 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.