با علائم خرابی ترموستات پکیج و بای پس پکیج بیشتر آشنا شوید

newadmin2
23 نوامبر, 2022
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
علائم خرابی ترموستات پکیج

در بسیاری ازخانه ها برای گرم کردن منازل و آب مصرفی از انواع پکیج ها استفاده می شود که هر کدام از این پکیج ها از قطعات ساده و در عین حال مهمی تولید شده اند. لازم است که افراد نسبت به قطعات این پکیج ها و کاربرد آنها کمی آشنایی داشته باشند تا در صورت بروز علائم خرابی ترموستات پکیج و سایر قطعات مانند علائم خرابی بای پس پکیج، قادر به تعمیر آن باشند.

ترموستات و بای پس پکیج چیست؟

ترموستات و بای پس پکیج چیست؟

پیش از آنکه با علائم خرابی ترموستات پکیج و علائم خرابی بای پس پکیج آشنایی پیدا کنید، بهتر است توضیح مختصری در رابطه با این قطعه مهم دهیم.

ترموستات یکی از مهم ترین بخش ها در خرید قطعات پکیج دیواری به شمار می رود. این قطعه بسیار به دما و گرما حساس بوده و از افزایش دما در پکیج جلوگیری می نماید چرا که دمای بسیار بالا یکی از علائم خرابی ترموستات پکیج به حساب می آید.

در بهترین پکیج نیز ممکن است مشکلاتی در ترموستات به وجود آید که نیاز به بررسی و تعمیر آن است. وظیفه ترموستات در پکیج این است که دمای پکیج را تا 100 درجه حفظ نموده و به عملکرد دستگاه کمک می نماید در صورتی که دما به بیش از 100 درجه برسد، عملکرد پکیج توسط این قطعه متوقف شده و خاموش می شود.

زمانی که ترموستات به خوبی و درست عمل می کند، در صورت گرمای بیش از حد دستور قطع جریان به برد صادر شده و ERROR در دستگاه نمایش داده می شود.

در کنار ترموستات، بای پس پکیج نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که با مشاهده علائم خرابی بای پس پکیج باید سریعاً به تعمیرکار مراجعه نمود. بای پس در پکیج وظیفه جلوگیری از افت جریان ورودی آب را بر عهده دارد که از سوختن پمپ نیز ممانعت به عمل می آورد. در صورتی که فشار آب وارد شده به پکیج در اثر انسداد مجرای ورودی آب یا کاهش فشار آب زمانی که فشار آب کم شود، باشد پمپ در پکیج فعالیت را بالا برده و این اختلال را رفع می نماید اما فشار زیادی به دستگاه وارد می شود. به منظور رفع این مشکل بای پس را در پکیج تعبیه کردند که خرید بای پس پکیج و نصب آن در دستگاه، مشکل کاهش و افت فشار آب را جبران می نماید.

خرابی ترموستات پکیج

علائم خرابی ترموستات پکیج

ترموستات یکی از حساس ترین قطعات در سیستم های گرمایشی پکیج است که عملکرد دستگاه را در دمای بالا کنترل می نماید. خرابی ترموستات حد پکیج کل دستگاه را با مشکل مواجه می کند به همین منظور باید نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.

زمانی که ترموستات درست کار میکند در دمای بالای 105 درجه دستور به خاموش شدن خودکار دستگاه می دهد به همین دلیل هر نوع نقص در این بخش، هزینه جبران ناپذیری برای شما به بار می آورد. در ادامه به نشانه خرابی ترموستات پکیج می پردازیم که در صورت بروز ایراد باید به خرید ابزار و ملزومات پکیج و این قسمت اقدام نمایید.
از علائم خرابی ترموستات پکیج می توان به روشن خاموش شدن خودبه خود دستگاه اشاره نمود. این نشانه در پکیج، یکی از مهم ترین علائم خرابی ترموستات پکیج  است که باید سریعاً به رفع آن اقدام شود چرا که در صورت عدم رسیدگی و تعمیر، احتمال آتش ‌سوزی و حتی انفجار در پکیج بسیار است.

دیگر نشانه های خرابی ترموستات پکیج، خراب شدن کلیدهای پکیج است که نشان از خرابی در دکمه های پنل پکیج می باشد. چرا که ترموستات حد پکیج دیواری  مستقیما و به مراتب بیشتر از سایر قسمت ها بر عملکرد دستگاه اثر می گذارد. به همین دلیل خرابی آن با خراب شدن دکمه‌های پکیج رابطه مستقیم دارد.

زمانی که حالت بخاری یا AC دستگاه روشن بماند و خاموش نشود، دمای اتاق با دمای ترموستات هماهنگ نباشد و دستگاه اتوماتیک ریست شود می توان به نشانه های خرابی ترموستات پی برد.

برای یافتن نشانه ی خرابی ترموستات پکیج، بهتر است دمای آب را بسنجید و اندازه بگیرید. درصورتی که دما کمتر یا بیشتر از مقدار نمایش داده ترموستات باشد، باید بدانید که این بخش خراب شده و نیاز به تعمیر دارد. به صدای ترموستات توجه کنید. در صورتی که ترموستات پکیج دماهای نادرست را نمایش دهد، باید به تعمیر و تعویض آن اقدام نمایید.

شنیدن صدایی مانند کلیک از ترموستات نشان از سالم بودن این بخش دارد. در صورتی که این صدا از دستگاه شنیده نشود و یا صدای وزوز به گوش برسد، باید به تعمیر و خرید قطعات پکیج دیواری اقدام نمایید.

 

 

خرابی ترموستات حد پکیج

 علائم خرابی بای پس پکیج

در کنار دانستن علائم خرابی ترموستات حد پکیج، آشنایی با علائم خرابی بای پس پکیج نیز ضروری است.

یکی از علائم خرابی بای پس پکیج عدم وجود گرمای مطلوب در آب گرم است که نشان از خرابی این بخش دارد.

زمانی که آب مصرفی دارای فشار مناسب باشد اما سیستم های گرمایشی گرمای کافی نداشته باشد می تواند نشان از بازماندن سوپاپ بای پس باشد.

یکی دیگر از علائم خرابی بای پس پکیج، پایین بودن دمای آب مصرفی است. حتی گاهی سیستم گرمایش فعال بوده اما رادیاتورها گرمای کافی ندارند که ممکن است به دلیل از بین رفتن فنر بای پس پکیج در اثر رسوبات آب باشد که مصرف گاز در این حالت افزایش می یابد.

نشانه ی خرابی ترموستات پکیچ

در پایان

در صورتی که بخواهید با دیدن علائم خرابی ترموستات پکیج، به تعمیر ترموستات اقدام نمایید، در ابتدا باید بخش ها و قطعات مختلف را بررسی کرده و با مراجعه به مراکز تخصصی و معتبر به یافتن این مشکل به صورت حرفه ای اقدام نمایید. بعد از بررسی و عیب یابی توسط متخصص و تعمیرکار حرفه ای، اقدام به خرید ترموستات پکیج و تعویض آن نمایید. با تعویض و تعمیر این بخش، مشکلاتی که در این بخش اشاره کردیم، رفع شده و پکیج به فعالیت عادی باز می گردد. برای تعویض این قطعه باید مهارت کافی را داشته باشید تا به دستگاه آسیب جدی نرسد. توجه داشته باشید وجود علائم خرابی ترموستات پکیج و درست کار نکردن این بخش، اختلالات و هزینه های جدی در دستگاه و فرآیند گرمایش سیستم ایجاد می نماید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.