پکیج چیست؟

newadmin2
18 جولای, 2022
5 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
پکیج چیست

پکیج چیست و چه مزایا و کاربردی دارد؟ در این نوشته تصمیم داریم تا به این سوال پاسخ دهیم و همچنین اطلاعات کاملی در مورد کاربرد پکیج، انواع مختلف پکیج، مزایای پکیج، معایب پکیج و … ارائه دهیم. بنابراین در صورتی که شما هم قصد خرید و استفاده از پکیج را دارید پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید.

علاوه بر این در این نوشته می خواهیم اطلاعاتی نیز در مورد نحوه نصب پکیج و همچنین نحوه تعمیر پکیج و نحوه سرویس پکیج بیان کنیم. بنابراین در صورتی که در فکر انجام تعمیرات و یا خرید قطعات یدکی پکیج هستید نیز این نوشته ایران پکیج می تواند به شما کمک کند.

پکیج چیست و چه مزایا و کاربردی دارد

پکیج چیست و چه مزایا و کاربردی دارد؟

در پاسخ به سوال معنی پکیج چیست؟ می توانیم این توضیح را بدهیم که پکیج یکی از کاربردی ترین و ایمن ترین وسایل گرمایشی به حساب می آید. در پاسخ به سوال پکیج چه کاربردی دارد؟ نیز باید بگوییم که از پکیج هم به جای آبگرمکن برای تأمین آب گرم مصرفی در تمام فصول سال و هم به جای موتور خانه برای گرم کردن شوفاژ و رادیاتورها و همچنین سیستم گرما از کف در فصل سرما استفاده می شود.

انواع پکیج در مارک ها و مدل های مختلف در بازار موجود می باشد و شما می توانید با توجه به نیاز خود مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین پکیج را انتخاب و خریداری کنید. به طور کلی انواع پکیج به دو نوع پکیج دیواری و پکیج زمینی تقسیم می شود و هر نوع نیز معایب و مزایای خاص خود را دارد.

 پکیج چیست و چگونه کار میکند؟

پکیج چیست و چگونه کار میکند؟

پکیج از قطعات مختلفی تشکیل شده است و هر یک از این قطعات نیز وظیفه خاصی را بر عهده دارند. پکیج ها برای کار کردن هم به برق و هم به گاز نیاز دارند. زمانی که شما شیر آب گرم را باز کنید، آب از مسیر سنسور‌ها و لوله‌ های درون پکیج  که آب را گرم می‌ کنند عبور کرده و گرم می شود.

در مورد شوفاژها و رادیاتورها کارایی پکیج چیست؟ در این مورد نیز پکیج آب را گرم کرده و به شوفاژها و رادیاتورها می رساند و به این ترتیب گرمایش منزل یا محل کار را تأمین می کند.

انواع مختلف پکیج

همان طور که توضیح دادیم انواع پکیج در مدل های زمینی و دیواری در بازار عرضه شده است. پکیج های دیواری به علت اینکه به جای کمتری نیاز دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. پکیج های دیواری شبیه و هم اندازه آبگرمکن هستند و آب گرم مصرفی و همچنین گرمای شوفاژها و رادیاتورها را تأمین می کنند.

پکیج زمینی نیز یکی دیگر از انواع مختلف پکیج است. پکیج های زمینی نیز مانند آبگرمکن های زمینی دارای یک مخزن بزرگ برای ذخیره آب گرم هستند. زمانی که آب گرم درون مخزن را استفاده کنید پکیج دوباره آب گرم را در مخزن خود پر و ذخیره می کند.

پکیج چه مزایایی دارد؟

پکیج چه مزایایی دارد؟

تا اینجا متوجه شدید که پکیج چیست و چگونه کار میکند؟ و حالا قصد داریم تا مزایای پکیج را بیان و بررسی نماییم. برخی از مهم ترین مزایای پکیج عبارتند از :

  • پکیج نسبت به موتور خانه به فضای بسیار کمتری نیاز دارد.
  • هزینه نصب و نگهداری از پکیج نسبت به راه اندازی موتورخانه بسیار مقرون به صرفه تر است.
  • بازدهی بالا نسبت به میزان مصرف سوخت
  • با استفاده از پکیج برخلاف موتورخانه تأمین گرمایش واحدهای مسکونی از هم مستقل است.
  • نحوه نصب پکیج سریع و راحت است.
  • نحوه تعمیر پکیج و نحوه سرویس پکیج نسبت به موتورخانه ساده و کم هزینه است.
  • ایمنی بالا
  • امکان تنظیم دما
  • و …

معایب پکیج

معایب پکیج

پکیج ها نیز مانند تمام وسایل دیگر در کنار مزایایی که دارند دارای معایبی نیز می باشد. بعد از پاسخ به سوال پکیج چه مزایایی دارد؟ قصد داریم تا معایب این دستگاه را نیز بررسی نماییم. برخی از مهم ترین موارد معایب پکیج عبارتند از :

  • طول عمر مفید پکیج ها نسبت به موتورخانه ها و سیستم های مرکزی به مراتب کمتر است.
  • از پکیج به طور مفید می توان در فضاهایی که کمتر از سیصد متر مساحت دارند استفاده کرد.
  • عملکرد صحیح و بی نقص پکیج مشروط به تنظیم بودن فشار آب ساختمان می باشد.
  • معمولا در محلی که پکیج نصب می شود میزان اکسیژن و رطوبت هوا کم می شود.
  • در صورتی که پکیج دچار مشکل ریزش آب شود ممکن است به کابینت های آشپرخانه صدمه بزند.
  • و …

نحوه نصب پکیج

بعد از پاسخ به سوال معنی پکیج چیست و بیان و بررسی کاربرد پکیج می خواهیم توضیحاتی نیز در مورد نصب این دستگاه ارائه دهیم. پیش از نصب پکیج باید مطمئن شوید پکیجی که تهیه کرده اید از نظر نوع و ظرفیت کاملا مناسب شرایط محیط مورد نظر شما باشد.

موضوع مهم دیگر انتخاب مناسب ترین محل برای نصب پکیج است که باید بدون رطوبت و نزدیک به دودکش باشد. همچنین محل نصب پکیج نباید نزدیک به وسایل گرمازا و اشیای قابل اشتعال باشد. دقت داشته باشید که پکیج باید در محلی نصب شود که از دیوار روبرو حداقل یک متر فاصله داشته باشد.

5 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.